Η φωτογραφία μιας σπάνιας ύαινας σε εγκαταλελειμμένη πόλη κερδίζει το βραβείο Φωτογράφου Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025
*(c) Wim van den Heever and courtesy Wildlife Photographer of the Year
Φανταστική φωτογραφία σπάνιας ύαινας σε εγκαταλελειμμένη πόλη εξόρυξης κερδίζει το βραβείο Φωτογράφου Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025
Ο φωτογράφος άγριας ζωής της Νότιας Αφρικής, Wim van den Heever, ανακηρύχθηκε νικητής, Φωτογράφος Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025 για την δυνατή του φωτογραφία, «Ghost Town Visitor». Ενώ, Νέος Φωτογράφος Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025 του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η 17χρονη Andrea Dominizi.
Ανάμεσα σε 60.636 συμμετοχές από 113 χώρες και περιοχές του κόσμου, ανακοινώθηκαν σε μια τελετή, οι νικητές του κορυφαίου διαγωνισμού φωτογραφίας άγριας ζωής στον κόσμο, Wildlife Photographer of the Year, που διοργανώνεται από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνουμ
Φωτογράφος Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025
Ο Νοτιοαφρικανός φωτογράφος άγριας ζωής Wim van den Heever ανακηρύχθηκε Φωτογράφος Άγριας Ζωής της Χρονιάς 2025 για την δυνατή του εικόνα, «Επισκέπτης Πόλης-Φάντασμα».
Τονίζοντας πώς η φύση αλληλεπιδρά με τους αστικούς χώρους με συχνά ασυνήθιστους τρόπους, η φωτογραφία του Wim είναι μια στοιχειωτική αλλά και μαγευτική θέα μιας καφέ ύαινας που επισκέπτεται τα ερείπια μιας εγκαταλελειμμένης πόλης εξόρυξης διαμαντιών στο Kolmanskop της Ναμίμπια. Απόδειξη της αποφασιστικότητας και της υπομονής του φωτογράφου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία “κάμερα παγίδας”, ήταν αυτό που εφάρμοσε ο Wim που του πήρε μια δεκαετία για να τραβήξει αυτή τη μοναδική φωτογραφία μιας καφέ ύαινας.
Οι καφέ ύαινες, το σπανιότερο είδος ύαινας στον κόσμο, είναι νυκτόβιες και ως επί το πλείστον μοναχικές. Είναι γνωστό ότι περνούν από το Κόλμανσκοπ στο δρόμο τους για να κυνηγήσουν μικρά μωρά φώκιας του Ακρωτηρίου ή να ψάξουν για κουφάρια που ξεβράζονται στην ακτή κατά μήκος των ακτών της ερήμου Ναμίμπ. Οι καφέ ύαινες σπάνια εμφανίζονται, επομένως η τεχνολογία παγίδευσης με κάμερα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τους επιστήμονες να παρακολουθούν τη συμπεριφορά και να κατανοούν καλύτερα το είδος.
Η Κάθι Μόραν, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής λέει: «Πόσο ταιριαστό που αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε σε μια πόλη-φάντασμα. Σου έρχεται μια ανατριχίλα απλώς κοιτάζοντας αυτήν την εικόνα και ξέρεις ότι βρίσκεσαι στο βασίλειο αυτής της ύαινας. Μου αρέσει επίσης η παραλλαγή αυτής της ερμηνείας του «αστικού» – ήταν κάποτε, αλλά δεν είναι πλέον ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από τον άνθρωπο. Εγκαταλελειμμένη από τους ανθρακωρύχους, η άγρια ζωή έχει αναλάβει. Επανακατοικήθηκε, αν θέλετε. Είναι ακόμα πόλη – έτσι θα μου φαινόταν – απλώς δεν είναι πλέον δική μας».
Η Akanksha Sood Singh, μέλος της κριτικής επιτροπής για τον εξηκοστό πρώτο διαγωνισμό Φωτογραφίας Άγριας Ζωής της Χρονιάς, λέει: «Αυτή η εικόνα είναι μια απόκοσμη αντιπαράθεση του ανθρώπινου πολιτισμού που ανακτά την άγρια φύση. Η εικόνα είναι στοιχειωτική αλλά και μαγευτική, επειδή η μοναχική ύαινα βρίσκεται στο επίκεντρο ως σύμβολο ανθεκτικότητας εν μέσω της παρακμής. Αυτή η εικόνα είναι μια πολυεπίπεδη ιστορία απώλειας, ανθεκτικότητας και του σιωπηλού θριάμβου του φυσικού κόσμου, καθιστώντας την ένα αξέχαστο κομμάτι φωτογραφίας άγριας ζωής και προστασίας της φύσης».
Δείτε του υπόλοιπους νικητές και φωτογραφίες ΕΔΩ
