Έκθεση φωτογραφίας του Σοφοκλή Καλυκάκη- “Απομεινάρια Οραμάτων”
Ένας ολόκληρος μύθος, μια ολόκληρη ιστορία κρύβεται πίσω από τα απομεινάρια.
Μια ιστορία που μόνο αυτοί που την έζησαν ξέρουν την αλήθεια.
Οι υπόλοιποι μπορούμε να κάνουμε μόνο υποθέσεις και να πλάσουμε ιστορίες με τη
δική μας φαντασία, δημιουργώντας τη δική μας αλήθεια.
Πόση γοητεία άραγε κρύβουν;
Στα απομεινάρια που δεν είναι αριστουργήματα αρχιτεκτονικής, αλλά χαλάσματα και
σκέψεις ανεκπλήρωτων οραμάτων.
Η γοητεία τους έγκειται στα σημάδια της φθοράς και του χρόνου.
Η ακρωτηριασμένη και αλλοιωμένη όψη τους είναι αυτή που τα κάνει τόσο γοητευτικά
και μυστήρια.
Η παρεμβολή τους στην ισορροπία και η αναδιάρθρωση των κανόνων του χώρου που
δεσπόζουν, τους προσδίδει μαγεία σε σημείο που επιτυγχάνεται η απομυθοποίησή
τους, σταματώντας το χρόνο.
Μήπως επεμβαίνοντας και “πολεμώντας” τον χρόνο που τα καταστρέφει, αφαιρούμε
ένα κομμάτι από τη γοητεία τους;
Μήπως τελικά η γοητεία τους κρύβεται στην ανάγκη της φύσης να επουλώσει και να
οικειοποιηθεί αυτής της παρέμβασης;
Μήπως πρέπει να αντιμετωπιστούν τα απομεινάρια όχι ως ερείπια , αλλά ως ένας
διάλογος μεταξύ ημιτελούς πραγματικότητας και ανθρώπινης φαντασίας;
Ο Σοφοκλής Καλυκάκης γεννήθηκε και ζει στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης και εργάζεται σε βιομηχανία Τσιμέντου τα τελευταία 15 χρόνια.
Η καταγωγή του από τη Σητεία της Κρήτης, “τη χώρα του Ερωτόκριτου”, του έδωσε τα πρώτα ερεθίσματα για να ξεκινήσει την επαφή του με τη φωτογραφία το 2018, παρακολουθώντας μαθήματα στην Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Ηρακλείου (ΕΦΕΗ). Έκτοτε, ως μέλος της, συμμετέχει στις ομαδικές εκθέσεις του σωματείου.
Φωτογραφίες του έχουν διακριθεί σε διεθνείς φωτογραφικούς διαγωνισμούς ενώ μέρος της δουλειάς του έχει δημοσιευθεί σε πολλά περιοδικά φωτογραφίας.
Αφορμή για την δημιουργία του project “Απομεινάρια Οραμάτων” αποτέλεσε τόσο η επαγγελματική ενασχόληση του δημιουργού με το χώρο των κατασκευών, όσο και η ανάγκη του να αποτυπωθεί το κομμάτι της ανθρώπινης παρέμβασης στον χώρο, μέσα από ημιτελείς κατασκευές από τα δομικά υλικά του σκυροδέματος και του τσιμέντου.
Μέσω αυτής της σειράς φωτογραφιών, ο δημιουργός εκφράζει την σκέψη του και επικοινωνεί την οπτική του. Αντιπαραθέτοντας το κομμάτι της φύσης και την παρουσία της ανθρώπινης παρέμβασης, δημιουργούνται αντιθέσεις μεταξύ ημιτελούς πραγματικότητας και ανθρώπινης φαντασίας.